Veel gestelde vragen bij Puurteak.nl

 

  1. Wat is de levertijd van de tuinmeubelen?
  2. Zijn alle teak tuinmeubelen op voorraad?

  3. Hoe krijg ik mijn bestelling in huis?

  4. Komen er verzendkosten bij een bestelling?

  5. Hoe kan ik betalen?

  6. Kan ik zonder e-mailadres bestellen?

  7. Ontvang ik een orderbevestiging?

  8. Ontvang ik een aankoopbewijs?

  9. Moet ik een aanbetaling doen bij een bestelling?

  10. Kan ik een bestelling annuleren?

  11. Kan ik een bestelling op een ander adres laten leveren?

  12. Kan mijn bestelling afgeleverd worden in het buitenland?

  13. Heb ik garantie op de teak tuinmeubelen?

  14. Is het vergrijzen van teak hout tegen te gaan?

  15. Hebben kleine scheurtjes in teakhout nadelige invloed op de levensduur?

 

  1. Wat is de levertijd van de tuinmeubelen?
    De levertijd van de tuinmeubelen verschilt. Indien de bestelde tuinmeubelen voorradig zijn proberen wij binnen 1 week te leveren. Mochten de bestelde tuinmeubelen niet voorradig zijn wordt u daar z.s.m. van op de hoogte gebracht. Naar boven

  2. Zijn alle teak tuinmeubelen op voorraad?
    Wij proberen onze gehele collectie tuinmeubelen uit voorraad te kunnen leveren. Het komt natuurlijk voor dat er een artikel tijdelijk uitverkocht kan raken. Deze artikelen zijn dan vaak al weer onderweg vanuit onze fabrieken uit Indonesie. De levertijd is dan in overleg. Naar boven

  3. Hoe krijg ik mijn bestelling in huis?
    Bij het bestellen van de tuinmeubelen kunt u aangeven of de tuinmeubelen bezorgd moeten worden of dat u ze wilt komen afhalen. Bezorgingendoen wij voornamelijk zelf en proberen de afleveringen zoveel mogelijk te combineren, kleine artikelen, zoals dienbladen, draaischijven of losse kussens versturen wij via TNT of ander koeriersbedrijf. Indien u voor ‘ophalen’ gekozen heeft, nemen wij contact op met u op als uw bestelling klaarstaat. Deze kunt u dan tijdens onze openingstijden afhalen.
                                                                                        Naar boven

  4. Komen er verzendkosten bij een bestelling?
    Wij berekenen geen verzendkosten bij een bestelling boven de € 500,- in Belgie, mits wij de levering kunnen combineren! Onder de € 500,- worden de verzendkosten in overleg berekend, afhankelijk van welke artikelen er besteld worden. Voor verzendingen naar het buitenland zijn de verzend-kosten op aanvraag. Lees hiervoor ook onze leveringsvoorwaarden                   Naar boven

  5. Hoe kan ik betalen ?
    U kunt bij de aflevering per pin of contant betalen. In dien u heeft gekozen voor afhalen kan dit ook per pin of contant. Heeft u gekozen voor betaling vooruit, dan kijken wij eerst of de bestelde artikelen voorradig zijn en daarna ontvangt u de factuur met de betalingsgegevens. U krijgt standaard een automatische bevestiging van uw order. Naar boven

  6. Kan ik zonder e-mailadres bestellen?
    Ja, dat kan. Tijdens de kantooruren kunt u telefonisch contact met ons opnemen om een bestelling door te geven. Naar boven

  7. Ontvang ik een orderbevestiging?
    Ja, zodra u een bestelling heeft afgerond, ontvangt u binnen een halfuur een automatisch gegenereerde orderbevestiging. Naar boven

  8. Ontvang ik een aankoopbewijs?
    Ja, u ontvangt altijd de factuur bij de aflevering. Deze dient u te bewaren als garantiebewijs. Naar boven

  9. Moet ik een aanbetaling doen bij een bestelling?
    Bij een bestelling van standaard artikelen wordt er geen aanbetaling gevraagd. U mag dan het gehele bedrag in 1 keer afrekenen bij de aflevering of als u het op komt halen. Bij maatwerk vragen wij een aanbetaling.
    Naar boven

  10. Kan ik een bestelling annuleren?
    Uiteraard kunt u bij ons uw bestelling binnen 24 uur annuleren (daarna in overleg). Naar boven

  11. Kan ik een bestelling op een ander adres laten leveren?
    Ja, u kunt aangeven "afleveren op een ander adres" invullen: daar bezorgen wij dan uw bestelling. Let op, bij de aflevering dient er wel iemand aanwezig te zijn welke de betaling kan doen. Naar boven

  12. Kan mijn bestelling afgeleverd worden in het buitenland?
    Puurteak.nl levert uw bestelling ook af in het buitenland. Voor Europese landen zijn de verzendtarieven op aanvraag, zoals hierboven bij verzendkosten aangegeven is. Buiten Europa zijn de verzendkosten in overleg. Naar boven

  13. Heb ik garantie op de tuinmeubelen?
    De garantievoorwaarden houden in, dat elk artikel uit onze collectie, gedurende een periode van 24 maanden na datum van aflevering wordt gegarandeerd op constructiefouten. Mocht zich binnen deze periode van 24 maanden na datum van aflevering een constructiefout voordoen, dit geheel ter beoordeling van Puurteak.be, dan is Puurteak.be bereid het onderdeel waar zich deze fout voordoet kosteloos te herstellen of te vervangen. Constructiefouten dienen duidelijk onderscheiden te worden van materiaalfouten en bekledingsmateriaal.
    Puurteak.be verleent een garantie van 12 maanden op materiaalfouten en bekledingateriaal, voor zover het betreft gebreken die bij normaal aanvaardbaar gebruik aan de dag treden en wel volgens onderstaande regels. Lees meer…>                                    Naar boven

  14. Is het vergrijzen van teak hout tegen te gaan ?
    Ja, omdat teakhout harsen en oliesoorten bevat, is het bestand tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Dat maakt deze houtsoort duurzaam en onderhoudsvrij. De oorspronkelijke kleur kan door regelmatige behandeling met teakolie/sealer behouden worden. Maar nodig is dat niet, veel klanten waarderen juist de zilvergrijze gloed die teakhout na verloop van tijd gaat vertonen. Gewoon een kwestie van smaak. Naar boven

  15. Hebben kleine scheurtjes in teakhout nadelige invloed op de levensduur?
    Onder invloed van weersveranderingen verandert het vochtgehalte van het hout waardoor er kleine haarscheurtjes kunnen ontstaan en verdwijnen. Teakhout is een natuurlijk materiaal waardoor dit proces heel normaal is. De haarscheurtjes hebben geen nadelige invloed op de sterkte en duurzaamheid van uw meubels.  Naar boven